– Leverans och returer –

Generellt

Leverans av varan sker på det sätt, till den plats och vid den tid som anges i beställningsverktyget i e-handeln. Säljaren ska se till att varorna skickas till köparen på lämpligt sätt och på de villkor som vanligtvis gäller för den typen av transport. Destinationen för paketet är köparens adress om inte annat avtalats mellan parterna.

Leverans

Om din beställning kommer in innan 12:00 skickas varorna normalt sett samma dag. Vanligtvis har du paketet 4–7 arbetsdagar efter att din beställning har registrerats, beroende på var i landet du bor.

Obs: Under perioden 12–23 december förlängs leveranstiden med upp till 2 arbetsdagar, det betyder att vi inte kan garantera att order som tas emot efter 16 december kommer fram före julafton. För att säkerställa att du får din leverans före jul, beställ senast den 16 december innan 12:00.

Paketspårning

I det e-postmeddelande du får från oss när beställningen har behandlats hittar du paketets fraktnummer och direktspårningslänk för spårning via https://www.postnord.dk/varktojer/track-trace

Fri frakt på order över 799 kronor

Den fasta fraktkostnaden för köp via Smokepins.se är 59 kronor. Om du handlar för mer än 799 kronor bjuder vi på frakten. När du beställer via Smokepins.se kommer paketet hem till dig inom 4–7 arbetsdagar. Priserna gäller endast för konsumentköp. Är du grossist? Kontakta post@smokepins.se.

Kan jag returnera mitt paket?

När du handlar i Smokepins e-handel har du alltid 14 dagars full ångerrätt. Varan ska returneras i samma skick som du mottog den. Var uppmärksam på att du måste betala för returfrakten själv. Om du returnerar delar av en order som givit dig gratis frakt, och restbeloppet ligger under gränsen för beloppet för fri frakt, kommer frakten att dras från återbetalningen av de returnerade varorna. Vi återbetalar dina pengar så fort vi har tagit emot varan och bekräftat att den är i ursprungsskick.

Hur skickar jag tillbaka ett paket till Smokepins?

Om du vill skicka tillbaka ett paket till Smokepins, är det viktigt att du kontaktar oss via e-post med information om din beställning så att vi kan hitta dig i vårt system. Vi skickar ett e-postmeddelande med information om hur du ska skicka paketet. Pengarna sätts tillbaka när vi fått varorna.

Slutsåld vara

Skulle en vara mot förmodan vara slutsåld, kommer du normalt att meddelas via e-post innan du beställning genomförs. Om den slutsålda varan inte förväntas komma in till lager inom rimlig tid (2–3 dagar), skickas beställningen direkt ändå och den slutsålda varan krediteras, om inte annat överenskommits.

Har du frågor?

Kontakta oss eller läs våra FAQs (Vanliga frågor).